Online markedsføring af bilforhandler
Bent Pedersen er et af Esbjergs største bilhuse med afdelinger i Varde og Sønderborg. Bent Pedersen sælger biler i alle prisklasser blandt andet Mercedes, Citroën og Opel.

Udarbejdelse af digital strategi
Fra starten var der et ønske om mere branding og øget synlighed online. Derfor var det vigtigt med en holistisk tilgang
Fra starten var der et stort fokus på den samlede kunderejse. Vores mål med strategien var således at være tilstede på alle de berøringspunkter kunderne har når de overvejer at købe ny bil. Vores fokus i starten blev Google Ads, Facebook annoncering og e-mail markedsføring.
For at kunne måle processen blev der opsat en række KPI’er både mikro- og makro konverteringer, således vi kunne modellere kunderejsen for at skabe maksimal effekt.
Den primære indsats for online markedsføring foregik i en kombination af Facebook annoncering og Google Ads, hvor vi havde fokus på at skabe en rød tråd igennem kunderejse.
Har du brug for hjælp til online markedsføring gennem hele kunderejsen?
Kontakt mig


Sådan gjorde jeg
Indsatsen for Bent Pedersen bestod af to ben. Vi skulle brande Bent Pedersen som førende bilforhandler i nærområdet og vi skulle fokusere på at få kunderne ned i butikken for at få en prøvetur.
- AnalyseJeg lavede en grundig konkurrentanalyse for at finde ud af, hvilke konkurrenter Bent Pedersen har i deres område.
- StrategiKunderejsen blev et centralt fokus i den digitale strategi. Det var vigtigt for os at skabe en solid sammenhæng på tværs af digitale kanaler.
- EksekveringGoogle Ads blev en vigtig kanal. Vi havde en tese om at mange kunder researcher online inden de booker en prøvetur.
Simon har været drivkraften i vores online tilstedeværelse.
Vi har med Simons hjælp samtidig fået optimeret vores online markedsføring på en lang række områder. Dette har skabt direkte positiv resultater på vores salg og bundlinje. Vi ser frem til et fortsat professionelt og givtigt samarbejde i årene fremover.
Marketingskoordinator
Jens Christensen
Den lange kunderejse
Bilkøb er en længere kunderejse hvor der i høj grad researches. Fokus på vores online tilstedeværelse var således i høj grad branding.
Læs også andre cases
Få inspiration til hvordan du kan gøre endnu mere ud af din online tilstedeværelse.
Skal vi tage en snak?
Har du et spørgsmål eller et projekt, du gerne vil vende med mig, eller er du nysgerrig på, at høre om hvordan jeg kan hjælpe jer, så giv mig et kald.
