Branding og rekruttering af ingeniører

INGENIØR’ne er en af Danmarks største ingeniørvirksomheder med et stigende behov for rekruttering af nye medarbejdere. For at brande INGENIØR'ne som en attraktiv arbejdsplads udarbejdede vi en digital strategi.

Kunde

INGENIØR`NE

Opgavetype

Rekrutering

Kunden og opgaven

Digital strategi med det formål at tiltrække og fastholde arbejdskraft

Rekruttering er både dyrt og kompliceret. Det er ikke nemt at tiltrække erfarne ingeniører og derfor handler det om at være en attraktiv og spændende arbejdsplads.

Ved at være bevidste om at rekruttering af ingeniører er en kompetence, der ligger i at tiltrække og udvælge erfarne ingeniører havde vi et stærkt ønske om at brande INGENIØR’NE som attraktiv og populær arbejdsplads, hvor der både er højt til loftet og bliver arbejdet med spændende projekter. 

INGENIØR’NE har tidligere brugt mange ressourcer på rekrutteringsbureauer, men de havde nu et ønske om en alternativ tilgang til rekruttering.

Der blev udarbejdet en digital strategi med det formål at følge potentielle kandidater gennem kunderejsen, hvor vi primært inkluderede kanalerne LinkedIn, Facebook og Google Ads. 

I vores Facebook annoncering benyttede vi os af en kampagnetype med lead formularer for at nedbryde barrieren med det formål at få potentielle kandidater i dialog. 

Vi brugte Google Ads til at være synlige overfor potentielle kandidater som var langt i deres overvejelser om at søge nyt job. 

Vi havde desuden en tese om at det er nemmere at tiltrække nye medarbejdere med et stærkt brand. Vores fokus handlede således i høj grad også om branding af INGENIØR’ne især omkring Esbjerg, Kolding, Aarhus og Odense hvor afdelingerne er placeret.

Skal vi tage en snak om branding og digital markedsføring?

Kontakt mig
Sådan gjorde jeg

Sådan gjorde jeg

Indsatsen for INGENIØR’ne bestod af to ben: Vi skulle brande INGENIØR’ne som en attraktiv arbejdsplads og nedbryde barrieren således at det ville være nemmere at komme i dialog med potentielle kandidater.

  • AnalyseJeg lavede en grundig konkurrentanalyse for at finde ud af, hvilke konkurrerende ingeniørvirksomheder der var i Esbjerg, Kolding, Odense og Århus.
  • StrategiKunderejsen blev et centralt fokus i den digitale strategi. Det var vigtigt for os at skabe en solid sammenhæng på tværs af digitale kanaler.
  • EksekveringVi byggede løbende nye kampagner med relevante budskaber på både Facebook, LinkedIn og Google. Vi ønskede at fortælle den gode historie.
Udtagelse
Simon har været drivkraften i vores online tilstedeværelse.

Vi har med Simons hjælp samtidig fået optimeret vores online markedsføring på en lang række områder. Dette har skabt direkte positiv resultater på vores mulighed for at rekruttere den rigtige arbejdskraft.

Kommunikation og HR

Line Juhl

INGENIØR'ne

I et tæt samarbejde med grafisk designer Søren Moe har vi skabt en digital strategi hvor vi brander INGENIØR’ne med det formål at tiltrække og fastholde arbejdskraft.

Cases

Læs også andre cases

Få inspiration til hvordan du kan gøre endnu mere ud af din online tilstedeværelse.

Online markedsføring

Bent Pedersen

Bent Pedersen fik hjælp til online markedsføring.

Branding

INGENIØR`NE

En digital strategi er dybt forankret med virksomhedens overordnet strategi.

Få hjælp til rekruttering

Har du brug for hjælp til branding og rekruttering i din virksomhed? Lad os tage en uforpligtende snak om mulighederne.

+45 21749872

kontakt@simongrevang.dk