Markedsføring af webshop
Mikkla havde et ønske om at skabe bedre sammenhæng i kunderejsen. Casen bestod i at optimere samspillet mellem kanaler, øge omsætning og få bedre afkast af annoncekronerne.

Udarbejdelse af en digital strategi med det formål at øge omsætning
Mikkla sælger primært legetøj til børn i et konkurrencepræget dansk marked. For at opnå en profitabel forretning havde jeg fokus på at skabe synergi imellem digitale kanaler og enheder.
Valg af attributions model var ligeledes et fokuspunkt for at kunne allokere annoncebudgetter til de kanaler, hvor vi kunne se gav os det største annonce afkast på vores investering i online markedsføring.
Efter en grundig analyse fandt jeg flere optimeringsmuligheder. Det stod hurtigt klart at der skulle skabes en rød tråd mellem indsatserne, således at kunderne kunne mærke en sammenhæng i kunderejsen.
Især Google Ads blev en helt central kanal, fordi kunne udnytte maskinlæring til at række ud til en købeklar målgruppe som aktivt er på udkig efter de produkter Mikkla.dk sælger.
Vi brugte primært Facebook annoncering i forbindelse med dynamisk re-marketing. Vi fik oprettet et produktfeed så vi kunne vise dynamiske produktannoncer baseret på de produkter kunderne tidligere har vist særlig interesse i.
For at opnå en bæredygtige digital strategi med fokus på positivt annonceafkast implementerede jeg en strategi for e-mail marketing, hvor jeg i høj grad prioriterede automatiske e-mails baseret på brugeradfærd.
Med denne tilgang kunne jeg i en samlede kunderejse allokerer budgetter for at opnå maksimal effekt af vores indsatser.
Mikkla bevæger sig i et konkurrencepræget marked. Derfor var det nødvendigt med et særligt fokus på livstidsværdi for at skabe en sund og bæredygtig annoncestrategi. Mit fokus var således at sænke CPM og øge LVT uden det måtte påvirke vores evne til at skalere forretningen.
I dag er det lykkedes at skabe os en sund forretning med øget omsætning på +300%.



Sådan gjorde jeg
Jeg byggede et dynamisk og skalerbart set-up, hvor jeg gav algoritmerne plads til at kunne arbejde. Løbende allokerede jeg budgetter til de kanaler, hvor jeg kunne se den største effekt.
- AnalyseJeg lavede en konkurrentanalyse for at finde lavthængende frugter. Hurtigt stod det klart at vi havde en konkurrencefordel ved at bygge et stort og dynamiske setup i Google Ads.
- Strategi Strategiens fokus blev at skabe en rød tråd igennem hele kunderejsen på tværs af kanaler for at skabe maksimal effekt af indsatsen.
- Eksekvering Jeg valgte en kombination af Google Ads og Facebook annoncering kombineret med automatisk e-mail marketing.
Hjælp til fokus på hele kunderejsen
Jeg er imponeret over måden Simon arbejder på. Igennem hele samarbejdet har jeg følt mig tryg ved Simons måde at gribe opgaven an på.”
Ejer af Mikkla.dk
Betina
Mikkla
I tæt samarbejde med grafiker Søren Moe og fotograf Jesper Steensbeck har vi produceret content til brug i Mikkla’s digitale strategi.
Læs også andre cases
Få inspiration til hvordan du kan gøre endnu mere ud af din online tilstedeværelse.
Få hjælp til markedsføring af din webshop
Jeg har mere end 14 års erfaring med skalering af digitale koncepter. Lad os tage en snak om markedsføring af din webshop.
